Framtidsrettet webdesign

Skrevet av:

Josh Brewer, tidligere sjefsdesigner hos Twitter, innledet konferansen med å sette fokus på en verden i rask endring. En av kjennetegnene er at designfaget blir stadig mer relevant ettersom brukergrensesnittene på web har sterk påvirkning på merkevarene. Samtidig står samfunnet og velferdssystemet vårt overfor store muligheter og utfordringer i forbindelse med oppblomstringen av delingsøkonomi og digitalisering/robotisering. Dessverre er alt for mange opptatt av å beskytte gårsdagens forretningsmodeller, i stedet for å se mulighetene.

Heldigvis velger vi selv hvordan vi vil møte verden rundt oss. Noen velger å kjempe mot endring, mens andre omfavner mulighetene som alltid følger. Det å grave seg ned har i alle fall aldri skapt særlig positive resultater.

Men hvor skal man begynne hvis man ønsker å være i forkant? Det begynner, som alltid, med egne holdninger. Forståelsen av at man lever av å selge brukeropplevelser, og at disse må designes fra A til Å, er et godt startpunkt.

Denne måten å tenke på har en rekke konsekvenser når det kommer til webdesign:

Det å arbeide med design og webdesign på disse premissene åpner et hav av muligheter. Er du klar for å gripe dem?

Vi bruker Google Analytics for å spore aktiviteten på nettsiden vår. Dataen bruker vi til å tilpasse design, navigasjon eller innhold. Og så sporer vi om du kom hit via en Google-annonse. Les mer i vår personvernerklæring.